Ogólnie mówiąc, polega to na dostosowaniu witryn do algorytmów wyszukiwarek. Roboty indeksujące muszą uznać, że właśnie dana strona najlepiej pasuje do zapytania użytkownika. W tym celu dokonuje się zarówno optymalizacji technicznej, jak i zamieszcza wartościowe treści, odpowiednio nasycone słowami lub frazami kluczowymi. Zazwyczaj strony pozycjonuje się na kilka do kilkudziesięciu fraz, dzięki czemu staje się widoczna po wpisaniu w wyszukiwarce różnych haseł, zbieżnych z oferowanymi usługami. Warto wiedzieć, że wyszukiwarki stosują coraz bardziej zaawansowane algorytmy. Nie wystarczy już nasycić treści kluczowymi słowami. Znaczenie ma jakość prezentowanych treści, a także autorytet strony, który buduje się działaniami prowadzonymi nie tylko na niej, ale też na innych witrynach.
Dlaczego warto pozycjonować strony?
Korzyści, jakie daje pozycjonowanie stron i SEO, mają ogromne znaczenie dla każdego internetowego biznesu. Przeprowadzone badania wskazują, że użytkownicy wyszukiwarek najchętniej wchodzą na strony z pierwszych pozycji wyszukiwania. Im dalsze miejsce w wynikach, tym mniej odwiedzających. Właśnie dlatego warto zadbać o to, by znaleźć się w czołówce. Zwiększenie ruchu na danej witrynie to szansa na pozyskanie klientów. Odwiedzającymi stronę nie będą przypadkowe osoby, ale użytkownicy, którzy wpisali konkretne frazy, więc potencjalnie są zainteresowani daną ofertą.
Sama widoczność na wysokiej pozycji w organicznych, czyli niewykupionych, wynikach wyszukiwania to największa korzyść pozycjonowania. Z niej wynikają inne, jak podniesienie prestiżu firmy, która stanie się bardziej rozpoznawalna, a także możliwość dotarcia z ofertą do większej liczby użytkowników wyszukiwarki. W Polsce zdecydowana większość internautów korzysta z produktu marki Google i to właśnie na tej wyszukiwarce powinny skupić się działania SEO.
Jak długo trwa pozycjonowanie stron?
O skuteczności tych działań świadczy już samo zwiększenie ruchu na stronie. Nie nastąpi to od razu po dokonaniu optymalizacji witryny. Efekty przeważnie zaczynają być widoczne po kilku miesiącach, jednak zależą od naprawdę wielu czynników. Czas ten tym bardziej się wydłuża, w im popularniejszej branży się działa. Trzeba liczyć się z tym, że konkurencja pozycjonuje się na te same lub podobne frazy. Mniej popularne słowa kluczowe zwykle zapewnią szybszy rezultat. Łatwiej wy pozycjonować się na lokalne frazy. Należy też pamiętać, że osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że się ją utrzyma.
Pozycjonowanie stron i SEO to proces, który kontynuuje się także po pierwszych sukcesach. Zmieniające się algorytmy Google wymuszają wprowadzanie na stronie nowych rozwiązań, pozwalających utrzymać dotychczasową pozycję. Skutecznym sposobem, by utrzymać się na szczycie, jest nawiązanie stałej współpracy z agencją SEO.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl