Po pierwsze i najważniejsze: stwórz szybko ładujący się projekt!
Google od lat przypomina deweloperom, że pozycja strony w dużym stopniu zależeć będzie od czasu jej ładowania się. Jeśli nasz adres WWW wyświetla się dopiero po kilku sekundach, istnieje potwierdzona obawa, że nie znajdziemy się w czołówce wyników. Profesjonalne pozycjonowanie stron dziś zabiera się za ten problem w trakcie optymalizacji pod kątem wymogów wyszukiwarki. To właśnie dlatego popularne SEO pozostaje tak ważnym ogniwem i realną podstawą walki o pozycję.
O przyspieszenie ładowania się naszego szablonu możemy zawalczyć samodzielnie chociażby przez optymalizację rozmiaru i wielkości używanych grafik. Możemy też oczyścić witrynę ze zbędnego kodu i skryptów wykonujących się przed załadowaniem strony. Dobrym rozwiązaniem pozostanie też uporządkowanie arkusza CSS. Oczywiście jeśli wyznajemy zasadę, iż czas to pieniądz, wcale nie musimy tego wszystkiego robić samodzielnie, szczególnie że techniczne niuanse związane z ładowaniem się strony często mogą przerosnąć początkującego internetowego przedsiębiorcę. Pozostaje nam więc zwrócenie się do doświadczonej agencji interaktywnej, która nie tylko szybko i sprawnie poradzi sobie z zadaniem, ale także będzie w stanie doradzić nam w kwestii kolejnych działań.
Zostań właścicielem strony przyjaznej urządzeniom przenośnym
Obok powyższego specjaliści będą w stanie doskonale zadbać o przystosowanie naszej strony do obecnych standardów wirtualnego rynku. Chodzić będzie przede wszystkim o przemodelowanie strony tak, aby jej zaprojektowanie nie wywoływało żadnych problemów w wyświetlaniu i działaniu na urządzeniach mobilnych. Jest to dziś o tyle ważne, że aż około połowa zapytań kierowanych do wyszukiwarki pochodzi właśnie ze smartfonów i tabletów.
Każdy profesjonalista tworzy dziś witryny techniką RWD – responsywnego projektowania stron. Jego podstawą jest idealne dopasowanie się do każdej rozdzielczości i urządzenia. Oczywiście niebagatelną rolę na tym polu odgrywa też analiza pod kątem User Experience – doświadczenia użytkownika – pomaga ona zidentyfikować słabe i silne punkty szablonu oraz proponuje rozwiązania promujące funkcjonalność. Oczywiście wszystkie te zabiegi czyniące stronę bardziej „mobile friendly” są podstawowymi czynnościami w fachowej optymalizacji SEO. Pokazuje to jeszcze dosadniej, że nie powinniśmy omijać tego ważnego kroku w budowie skutecznego internetowego serwisu. Aby efekty były w pełni widoczne najlepiej podjąć się współpracy z doświadczonymi specjalistami SEO.