Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolic

Podziel się
Oceń

Połączenia komunikacyjne to fundament, na którym opiera się rozwój regionów.
Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolic

Autor: pixabay.com

W dzisiejszych czasach, gdy mobilność staje się coraz bardziej istotna, dostęp do szybkiego i efektywnego transportu jest kluczowy nie tylko dla mieszkańców, ale także dla przedsiębiorców, turystów oraz osób, które codziennie pokonują duże odległości w celach zawodowych czy edukacyjnych. 

Odpowiednio zaplanowane inwestycje w ruch kolejowy mogą skutecznie i długotrwale wyeliminować wykluczenie komunikacyjne, które nadal jest dużym problemem społecznym, szczególnie w mniejszych miejscowościach- uważa Henryk Szopiński Poseł na SEJM RP, który w sprawie możliwości wybudowania dodatkowych przystanków kolejowych na trasie kolejowej nr 203 na odcinku Piła - Lipka Krajeńska zwrócił się do Ministra Infrastruktury.

 

W swojej pracy parlamentarnej jak i będąc radnym Sejmiku Województwa Wielkopolskiego dążyłem do poprawy infrastruktury. Uważam, że odpowiednie połączenia kolejowe muszą iść w parze z nowoczesną infrastrukturą drogową, które to razem zapewnią odpowiednie warunki do bezpiecznej komunikacji – zarówno w mieście, jak i na terenach wiejskich. Stąd liczne moje interpelacje w tej sprawie, które niejednokrotnie zakończyły się sukcesem (np. modernizacje i remonty dróg wojewódzkich 188, 189, 190). – podkreśla Henryk Szopiński Dobre połączenie komunikacyjne i dostęp do bezpiecznych dróg to nie tylko wygoda, ale także fundament bezpieczeństwa i rozwoju każdego regionu. Bezpieczne i nowoczesne drogi to inwestycja w lepszą przyszłość – zarówno dla jednostek, jak i całych społeczności. Warto zatem dążyć do poprawy infrastruktury, tak by mieszkańcy mieli zapewniony dostęp do sprawnych i przede wszystkim bezpiecznych środków transportu. Potrzeby w zakresie budowy, rozbudowy, czy też rewitalizacji linii kolejowych w Polsce, w tym w Wielkopolsce, są ogromne  lecz ich realizacja wiąże się z dużymi kosztami. Na początek proponuję rozważyć budowę nowego przystanku kolejowego na trasie kolejowej nr 203, na odcinku Złotów-Zakrzewo, w miejscowości Stawnica. Tam właśnie, w sąsiedztwie wymienionej linii kolejowej, powstało osiedle domków jednorodzinnych oraz od lat działa ośrodek rehabilitacyjny Zabajka – wymienia poseł Szopiński.

 

Trzeba podkreślić, iż ta inwestycja znacznie przyczyniłaby się do likwidacji społecznego wykluczenia komunikacyjnego oraz wpłynęłaby na rozładowanie ruchu samochodowego w komunikacji drogowej. Wszystko to tworzy cały wachlarz pozytywnych rozwiązań dla mieszkańców i ich środowiska – podsumowuje poseł ziemi złotowskiej. Dzięki takiemu połączeniu, mieszkańcy Stawnicy ale też okolicznych miejscowości zyskają łatwiejszy dostęp do usług, miejsc pracy, szkół czy ośrodków zdrowia.

Nie mniej istotne jest to, że przystanek kolejowy w Stawnicy  może być również elementem strategii zrównoważonego rozwoju, w której priorytetem jest zmniejszenie emisji spalin oraz obniżenie ruchu samochodowego. Wspieranie transportu kolejowego jest krokiem ku ochronie środowiska, a także udogodnieniem dla osób, które preferują bardziej ekologiczne środki transportu .Aby realizacja tej inwestycji stała się możliwa, konieczne jest odpowiednie wsparcie społeczne. W związku z tym, zwracam się do wszystkich osób, które dostrzegają potencjał i korzyści płynące z tej inicjatywy, o zaangażowanie i wsparcie. Rozpoczniemy zbiórkę podpisów osób popierających inicjatywę budowy przystanku kolejowego Stawnica aby przyspieszyć podjęcie decyzji o realizacji tej inwestycji - zachęca poseł Szopiński.

Im więcej osób wyrazi swoje poparcie, tym większa szansa na realizację tej potrzebnej inwestycji, która przyczyni się do poprawy jakości życia nas wszystkich.

 

Henryk Szopiński Poseł na Sejm RP 


Napisz komentarz

Komentarze

Sceptyk 22.01.2025 13:47
Bez nowych linii np. w kierunku Bydgoszczy, albo zwiększenia częstotliwości pociągów to jest raczej nierealne. Co więcej - obecna argumentacja Województwa Pomorskiego na wniosek dot. niezgrania połączeń pomiędzy Chojnicami, a Złotowem oraz pociągu Gdańsk-Chojnice mówiła, że według nich jest za mało chętnych (oczywiście w tygodniu, bo w weekendy według nich jest tak samo), aby jedno połączenie z drugim zgrać. Absurd!

Podróżna 22.01.2025 12:59
Przede wszystkim należy zapewnić więcej pociągów na tej linii. Zwiększyć częstotliwość i jakość połączeń. Ludzie chcą jeździć pociągiem tylko, że ich nie ma. Kluczowe jest zapewnienie dobrych połączeń małych miejscowości z większymi miastami. A nie tylko zwiększanie prędkości między Krakowem a Gdynią.

Jan 22.01.2025 12:09
Pomysł nie jest dobry, także... nierealny. Może się 10 podróżnych tygodniowo znajdzie... nie więcej! Do Zabajki przyjeżdżają z całej Polski swoimi samochodami. Nikły odsetek to Ci, co nie mają samochodów a i tak Zabajka ma własny transport, który dowozi swoich klientów ze złotowskiego dworca. A z mieszkańców to jest zaledwie kilka domów, którzy by mieli blisko do przystanku. Dodam, że nawet przystanek w Dolniku ma wątpliwą frekwencję.

Ula 22.01.2025 11:00
Brawo Panie Heniu !!!! W końcu Złotów ma posła z prawdziwego zdarzenia !!!

AntyLopez 22.01.2025 13:47
Dzień bez wazeliny dniem straconym. Panie pośle, a jak tam złotowski szpital? Miała być ginekologia - nie ma. Za chwilę nie będzie wewnętrznego. Słyszę o podłych nastrojach w innych oddziałach i planowanych odejściach lekarzy. Czyli co? Zlikwidować, majątek zawłaszczyć, dokumenty zatopić?

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: SceptykTreść komentarza: Bez nowych linii np. w kierunku Bydgoszczy, albo zwiększenia częstotliwości pociągów to jest raczej nierealne. Co więcej - obecna argumentacja Województwa Pomorskiego na wniosek dot. niezgrania połączeń pomiędzy Chojnicami, a Złotowem oraz pociągu Gdańsk-Chojnice mówiła, że według nich jest za mało chętnych (oczywiście w tygodniu, bo w weekendy według nich jest tak samo), aby jedno połączenie z drugim zgrać. Absurd!Data dodania komentarza: 22.01.2025, 13:47Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: AntyLopezTreść komentarza: Dzień bez wazeliny dniem straconym. Panie pośle, a jak tam złotowski szpital? Miała być ginekologia - nie ma. Za chwilę nie będzie wewnętrznego. Słyszę o podłych nastrojach w innych oddziałach i planowanych odejściach lekarzy. Czyli co? Zlikwidować, majątek zawłaszczyć, dokumenty zatopić?Data dodania komentarza: 22.01.2025, 13:47Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: xTreść komentarza: Błąd w słowie "dziadka"Data dodania komentarza: 22.01.2025, 13:40Źródło komentarza: Dzień Babci i Dzidka okiem gerontologaAutor komentarza: mamaTreść komentarza: Jaki fajny maluszek. Sfilcowany tata.Data dodania komentarza: 22.01.2025, 13:39Źródło komentarza: Dzień Babci i Dzidka okiem gerontologaAutor komentarza: PodróżnaTreść komentarza: Przede wszystkim należy zapewnić więcej pociągów na tej linii. Zwiększyć częstotliwość i jakość połączeń. Ludzie chcą jeździć pociągiem tylko, że ich nie ma. Kluczowe jest zapewnienie dobrych połączeń małych miejscowości z większymi miastami. A nie tylko zwiększanie prędkości między Krakowem a Gdynią.Data dodania komentarza: 22.01.2025, 12:59Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: JanTreść komentarza: Pomysł nie jest dobry, także... nierealny. Może się 10 podróżnych tygodniowo znajdzie... nie więcej! Do Zabajki przyjeżdżają z całej Polski swoimi samochodami. Nikły odsetek to Ci, co nie mają samochodów a i tak Zabajka ma własny transport, który dowozi swoich klientów ze złotowskiego dworca. A z mieszkańców to jest zaledwie kilka domów, którzy by mieli blisko do przystanku. Dodam, że nawet przystanek w Dolniku ma wątpliwą frekwencję.Data dodania komentarza: 22.01.2025, 12:09Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolic
Aktualności
Reklama
Reklama