Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Wstrzymano budowę S11 na trasie Szczecinek – Piła

Podziel się
Oceń

Budowa drogi ekspresowej S11 na odcinku Szczecinek – Piła, kluczowej dla połączenia Pomorza Zachodniego z centralną Polską, znów napotyka przeszkody
Wstrzymano budowę S11 na trasie Szczecinek – Piła

Autor: pixabay.com

Decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (GDOŚ) wstrzymała natychmiastowe wykonanie decyzji środowiskowej, co budzi pytania o przyszłość inwestycji.

Problemy proceduralne i sprzeciw ekologów

Proces przygotowawczy dla liczącego 59 kilometrów odcinka drogi S11 od dawna nie idzie zgodnie z planem. Choć w sierpniu 2023 roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała decyzję środowiskową, nie obyło się bez komplikacji. Cztery podmioty, w tym dwie organizacje ekologiczne, wniosły odwołania, wskazując na możliwy negatywny wpływ na obszar Natura 2000 – Puszcza nad Gwdą.

Niepewna przyszłość odcinka Szczecinek – Piła

Zaplanowane terminy, takie jak ogłoszenie przetargu w 2025 roku i zakończenie budowy w 2029 roku, stają się coraz mniej realne. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) czeka na ostateczne rozstrzygnięcia w sprawie odwołań. Rzeczniczka prasowa oddziału poznańskiego, Alina Cieślak, zaznacza, że procedury wciąż trwają.


Postępy w innych odcinkach

Tymczasem budowa odcinka S11 między Bobolicami a Szczecinkiem przebiega zgodnie z harmonogramem. Dzięki inwestycji o wartości ponad 1,1 miliarda złotych poprawi się komunikacja Szczecinka z trasą w kierunku Kołobrzegu. Mimo to mieszkańcy wciąż czekają na realizację odcinka, który połączy ich region z Wielkopolską, co pozwoliłoby na znaczny rozwój gospodarczy i poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Czy budowa kluczowego odcinka S11 ruszy w najbliższych latach? Wszystko zależy od decyzji organów ochrony środowiska oraz rozwiązania sporów proceduralnych. Tymczasem region musi zadowolić się fragmentarycznymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.


 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: SceptykTreść komentarza: Bez nowych linii np. w kierunku Bydgoszczy, albo zwiększenia częstotliwości pociągów to jest raczej nierealne. Co więcej - obecna argumentacja Województwa Pomorskiego na wniosek dot. niezgrania połączeń pomiędzy Chojnicami, a Złotowem oraz pociągu Gdańsk-Chojnice mówiła, że według nich jest za mało chętnych (oczywiście w tygodniu, bo w weekendy według nich jest tak samo), aby jedno połączenie z drugim zgrać. Absurd!Data dodania komentarza: 22.01.2025, 13:47Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: AntyLopezTreść komentarza: Dzień bez wazeliny dniem straconym. Panie pośle, a jak tam złotowski szpital? Miała być ginekologia - nie ma. Za chwilę nie będzie wewnętrznego. Słyszę o podłych nastrojach w innych oddziałach i planowanych odejściach lekarzy. Czyli co? Zlikwidować, majątek zawłaszczyć, dokumenty zatopić?Data dodania komentarza: 22.01.2025, 13:47Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: PodróżnaTreść komentarza: Przede wszystkim należy zapewnić więcej pociągów na tej linii. Zwiększyć częstotliwość i jakość połączeń. Ludzie chcą jeździć pociągiem tylko, że ich nie ma. Kluczowe jest zapewnienie dobrych połączeń małych miejscowości z większymi miastami. A nie tylko zwiększanie prędkości między Krakowem a Gdynią.Data dodania komentarza: 22.01.2025, 12:59Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: JanTreść komentarza: Pomysł nie jest dobry, także... nierealny. Może się 10 podróżnych tygodniowo znajdzie... nie więcej! Do Zabajki przyjeżdżają z całej Polski swoimi samochodami. Nikły odsetek to Ci, co nie mają samochodów a i tak Zabajka ma własny transport, który dowozi swoich klientów ze złotowskiego dworca. A z mieszkańców to jest zaledwie kilka domów, którzy by mieli blisko do przystanku. Dodam, że nawet przystanek w Dolniku ma wątpliwą frekwencję.Data dodania komentarza: 22.01.2025, 12:09Źródło komentarza: Dobre połączenie komunikacyjne – klucz do rozwoju Złotowa i okolicAutor komentarza: przepisyTreść komentarza: Z Funduszy norweskich należy odrzucić gimnastykę 60+.Umowa zawarta w 2023r z Barbarą Zawadzką powinna być finansowana ze środków UM a nie z FN.Data dodania komentarza: 22.01.2025, 12:07Źródło komentarza: Złotów złożył wniosek do Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju MiastAutor komentarza: JAnekTreść komentarza: A kiedyś (za PiS) było inaczej?!Data dodania komentarza: 22.01.2025, 12:01Źródło komentarza: Fanty na licytację WOŚP w Złotowie – Co można wylicytować?
Aktualności
Reklama
Reklama